Yoldan çıkan kamyonun sağa sola çarptığı gibi birçok sapkınlığa imza atan M. İslamoğlu'nun bir yüzü daha..
M. İslamoğlu;Müctehidleri ve Rasulullah'ı (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)Yahudilere meyletmek ile suçluyor.
M.İslamoğlu “Yahudileşme Temayülü” kitabında:
“Hayız konusundaki Nebevî yaklaşımın böyle algılanmayıp da, dua, zikir, ilim gibi ibadetlerden uzaklaştırılarak, mescide sokulmayarak, cemaatten ayrı tutularak, Kuran okuması yasaklanarak cezalandırılmayı hak eden bir “suç”, bir “günah”, bir “ayıp” gibi algılanması geleneksel anlayışa karışmış bir Yahudileşme eğilimidir” demektedir.
Kendisi bu sözleriyle hayızlı kadınların mescide girmelerinin, yine böylece cünüb ve hayızlı olanların Kur’ân-ı Kerîm okumalarının yasak olduğunu söyleyen müctehidleri ve onların bu husustaki dayanağı olan Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)i Yahudilere meyletmekle suçluyor ve Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)in yaklaşımının böyle olmadığını söylüyor. Halbuki Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) aşağıda zikredeceğimiz hadîs-i şerîflerinde hayızlı kadınların ve cünüb kimselerin mescide giremeyeceğini ve Kur’ân-ı Kerîm okuyamayacağını açıkça beyan etmektedir.
Nitekim Âişe (Radıyallâhu Anhâ)dan rivâyet edilen bir hadîs-i şerîfte Rasûlüllâh Sallallâhu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur:
“Şüphesiz ben ne hayızlı, ne de cünüp için mescidi helâl etmiyorum.”
(Ebû Dâvûd, Tahâret 93, No:232, 1/109)
Yine böylece İbn-i Ömer (Radıyallahu Anhumâ)dan rivayet edilen bir hadîs-i şerîfte Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur:
“Cünüp olan kimse ile hayızlı ve nifaslı olan kadın Kur'an okuyamaz.”
Cünübün ve hayızlının Kur’ân-ı Kerîm okuması bir yana Kur’ân-ı Kerîm’e dokunmasını bile Rabbimiz: “(Küçük-büyük bütün abdestsizliklerden) tertemiz kılınanlardan başkası ona dokunamaz” (Vâkıa Sûresi: 79)
âyet-i kerimesiyle yasaklıyor.
Abdullâh ibni Ömer (Radıyallâhu Anhumâ) rivayete göre Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur:
“Kur’ân’a sadece abdestli olanlar dokunabilir.” (Taberânî, el-Mu‘cemü'l-Kebîr, No:3135, 3/205; İmâm-ı Mâlik, el-Muvatta’ Kur'ân:1, No:468, Sh.223, Dârimî, Talâk:3, No:2183, 2/602, Beyhakî, es-Sünenü'1-Kübrâ, No:409, 1/141, Dârekutnî, es-Sünen, 1/121, Hakim el-Müstedrek, No:6051, 3/552)
Abdurrahman ibni Zeyd (Radıyallâhu Anh)dan rivayet edildiğine göre; bir kere Selmân-ı Fârisî abdest bozmuş, arkadaşlarının yanına geldiğinde ona: “Abdest alsan da sana Kur’ân-ı Kerîm’den bir şeyler sorsak” demişler, o da onlara: “Sorabilirsiniz, ben Kur’ân-ı Kerîm’e dokunmaksızın size cevap verebilirim, çünkü Kur’ân-ı Kerîm’e ancak abdestliler dokunabilir” diye cevap verdikten sonra geride zikredilen âyet-i kerimeyi okumuştur.
Ömer (Radıyallâhu Anh) Müslüman olmadan önce kızkardeşinin üzerine yürüdüğünde, daha sonra da ondan Kur’ân yazılı olan sayfayı kendisine vermesini istediğinde onun: “Sen abdestli değilsin, cünüplükten de yıkanmıyorsun, onun için Kur’ân-ı Kerîm’in yazılı bulunduğu sayfaya dokunamazsın” diye uyarıda bulunduğu hadîs-i şerîf kaynaklarında mevcuttur.
“Sen bu beyanlarınla müctehidleri mi yoksa onların kaynağı olan Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)i mi, yoksa bu vahiylerin sahibi olan Allâh-u Te‛âlâ’yı mı Yahudileşme temayülü ile suçluyorsun?
O halde senden senedi zayıf bile olsa hayızlının mescide girebileceği veya cünüb kimsenin Kur’ân-ı Kerîm okuyabileceğine dair bir rivayet göstermeni bekliyoruz.”
(c) 2014 - 2016 Bu web sitemizle biz kesinlikle bir inanca ve kişilere saldırı yapmıyoruz. Bu tamamen inandığımız değerlere, inanca saldıran bir zihniyeti deşifre ve bilgilendirme amacıyla, kaynak ve yorumlara dayalı özgür ifadenin savunulduğu bir web sitesidir. Olmamasını düşündüğünüz sayfa ve nedenlerini bize göndermeniz halinde, değerlendirip gerekli işlemi yapacağımızıda buradan bildiririz. Kaynak göstermek şartıyla alıntılar yapılabilinir! Reddiyeler.com - Ehli sünnet itikadı üzerine yazılan faydalı yazılar.. RSS Kaynağı | Yazar Girişi | Yazarlık Başvurusu