İhsan Eliaçık artık ulusal yayın yapan bir Karadeniz tv kanalında açıktan namazı inkar etti.. Yani birde kendisini orada toplanmış izliyorlar, namazın farziyetini inkar edenin küfre girdiği icma ile sabittir.
"Namaz borç değildir, içinden gelmiyorsa kılma." demek, namazın farziyetinin açıkça inkarıdır.. Allahu Teala böyle kişilerin şerrinden cümlemizi korusun...
İşte video..
Konu hakkında bazı bilgiler;
Merhum Elmalılı Hamdi Yazır, “Tekzib-i fiil ile adem-i fiil arasında büyük fark vardır.”diyerek bu noktaya dikkatimizi çekiyor. Tekzib-i fiil, bir işin, bir hareketin, bir vazifenin inkâr edilmesi, “öyle bir şey yoktur” denmesi. Adem-i fiil ise, o işin, o fiilin, varlığı kabul edilmekle birlikte, yapılmaması, yerine getirilmemesi. Namazı inkâr etmek başka, namaz kılmamak daha başkadır. Birincisi tekzib, ikincisi ise adem-i fiildir.
Buna göre, bir insan Kur’an-ı Kerim’in namaz emrini inkâr ederse küfre girer; ama, bu emri kabul ettiği halde namaz kılmazsa kesinlikle kâfir olmaz. Haramları işlemek de böyledir. Faiz alıp vermeyi Kur’an’ın yasak ettiğini, bunun ilâhî bir yasak olduğunu kabul eden bir insanın, nefsine mağlûp olarak bu haramı işlemesi hâlinde kâfir olmayacağı açıktır.
Namazla ilgi bütün âyetler, hep insanları namaza teşvik ederler. Bu konuda bazı âyet meâlleri:
“O mü’minler ki, gayba iman ederler, namazlarını kılarlar." (Bakara, 2/3)
“Namaz ancak Allah‘tan hakkıyla korkanlara ağır gelmez.”(Bakara, 2/45)
“Mü‘minler namazlarını muhafaza ederler.” (Müminun, 23/9)
“Namaz insanı kötülüklerden ve kötü sözlerden alıkoyar.”(Ankebut, 29/45)
“Benim mü’min kullarıma söyle, namazlarını kılsınlar.“ (İbrahim, 14/31)
Hadis-i şeriflerde de aynı hususları görmemiz mümkündür. Namazla ilgili hadisleri gözden geçirdiğimizde, hep namaz kılmanın fazilet ve sevabından bahsedildiğini göreceğiz.
Fakat,
”İnsan ile şirk ve küfür arasında namazı terk etmek vardır.“(Müslim, Îmân 134; Ebû Dâvûd, Sünnet 15)
“Münafıklarla bizim aramızdaki ahid namazdır.” (Tirmizî, Îmân 9; Nesâî, Salât 8)
meâlindeki hadisleri İslâm âlimleri, “namazın farziyetini inkâr eden, namaz kılmamayı helâl sayan” şeklinde izah etmişlerdir. Yoksa, namazı Allah’ın emri kabul eden ama kılmakta tenbellik gösteren insan için şirk ve nifak söz konusu olamaz.
İbni Abidin ise Reddü’l-Muhtar isimli eserinde namaz bahsinin baş taraflarında,“Namazın farziyetini inkÂr eden kafir olur. Umursamayarak, yani tembelliğinden dolayı kasten terk eden kimse ise günahkÂr olur.” demektedir.
Yani namaz kılmamak büyük günahlardandır. Büyük günahları işleyenin kafir olacağını sadece batıl bir mezhep olan Mutezile mensupları söylerler. Fakat devamlı sûrette namaz kılmayan insanın imanının da zamanla bir takım tehlikelere maruz kalabileceği gözden ırak tutulmamalıdır.
Bu haber 11352 defa okunmuştur.